رسانتو

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو
  1. Home
  2. »
  3. مجله رسانتو
  4. »
  5. پنالتی شدن در سئو چیست؟ روش های رفع جریمه های گوگل

پنالتی شدن در سئو چیست؟ روش های رفع جریمه های گوگل

پنالتی شدن در سئو چیست؟ روش های رفع جریمه های گوگل

پنالتی شدن در سئو

در صورت پنالتی شدن در سئو سایت ممکن است رتبه‌ بندی آن در نتایج جستجو به میزان بسیار زیادی کاهش یابد، یا حتی در موارد شدیدتر از لیست نتایج جستجو حذف شود. این اتفاق به هیچ عنوان خوشایند وب سایت های تجاری نیست و به طور قطع ضربه بزرگی خواهند خورد.

برای رفع پنالتی و بازگشت به رتبه‌ بندی قبلی معمولا لازم است علت پنالتی شدن وب سایت ابتدا تشخیص داده شود تا تغییرات در آن اعمال گردد. برای این منظور نیاز به تجزیه و تحلیل پیوندها، به ‌روزرسانی محتواها، ارتقاء سرعت بارگیری سایت و اصلاح خطاهای ساختاری می باشد.

معمولا برای این که وب سایت ها بتوانند مشکلاتی از این دست را به نحو احسن رفع نمایند و پنالتی شدن در سئو را از سر بگذارانند به سراغ تیم هایی می روند که به مهندسان سئوی خبره دسترسی دارند و می توانند این گره ها را از مسیر بردارند.

اگر نیاز به مشورت در پروژه های سئوی خود دارید خدمات مشاور سئو ما را مشاهده کنید.

پنالتی شدن در سئو یعنی چه؟

پنالتی شدن در سئو به معنای اعمال تنبیه و محدودیت ‌هایی است که موتورهای جستجو بر روی یک وب سایت به دلیل نقض قوانین و مقررات اعمال می کنند. این تنبیه ‌ها و محدودیت ‌ها ممکن است تأثیرات منفی و جدی بر رتبه‌ بندی و نمایش وب سایت در نتایج موتورهای جستجویی مانند گوگل داشته باشد.

پنالتی شدن در سئو

عوامل مختلفی می‌ توانند باعث پنالتی شدن یک سایت شوند. برخی از عوامل عبارتند:

استفاده از روش‌ های ناصحیح و نقض قوانین سئو موتورهای جستجو:

برخی سایت‌ ها ممکن است از روش‌های نامشروع مانند کلمات کلیدی مخفی، محتوای تکراری، لینک‌ های ناشناس، نسبت بالای لینک‌ های خروجی نامرتبط و غیره استفاده کنند. این روش‌ ها می‌ توانند باعث پنالتی شدن در سئو شده و رتبه ‌بندی را نیز در نتایج جستجوی موتورهای جستجو به میزان زیادی کاهش دهند.

محتوای کپی:

استفاده از محتواهای کپی ‌شده از سایت‌ های دیگر به‌ خصوص بدون ذکر منبع می ‌تواند باعث پنالتی سایت شود، امروزه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان به راحتی هر مطلبی را از هر جایی برداشت و بدون اجازه بر روی سایت خود استفاده کرد.

لینک‌‌ های قرار داده شده در سایت:

لینک‌ های خروجی نامرتبط و با کیفیت پایین، لینک‌ های خریداری شده بدون رعایت قوانین سئو و لینک‌ های شبکه‌ های تبلیغاتی ممکن است باعث پنالتی شدن در سئو سایت شوند، برای همین در گرفتن لینک باید نهایت دقت را داشته باشید.

تنوع کلمات کلیدی:

استفاده از تعداد زیادی از کلمات کلیدی یا افراط در استفاده از آنها می‌ تواند باعث پنالتی شدن در سئو سایت شود، در این زمینه باید به استراتژی های گوگل توجه کرد و بیش از اندازه کلمات را به کار نگرفت تا مشکل ایجاد نشود.

سرعت بارگیری سایت:

سایت‌ هایی که برای بارگیری به زمان طولانی نیاز دارند ممکن است پنالتی شوند. سرعت بارگیری سایت برای تجربه کاربری بهتر مهم است و موتورهای جستجو نیز آن را در رتبه‌ بندی خود در نظر می ‌گیرند.

محتوا و کیفیت ارائه شده:

سایت‌ هایی که محتوایی با کیفیت و ارزش برای کاربران ارائه نمی‌ دهند ممکن است تحت پنالتی شدن در سئو قرار بگیرند. سوء استفاده از کلمات کلیدی و عدم ارائه محتوایی با ارزش و مرتبط می ‌تواند ضرر زیادی به سئوی یک سایت بزند.

برای رفع پنالتی شدن در سئو بهتر است به کجا مراجعه کرد؟

برای رفع پنالتی سئو به عنوان یکی از صاحبان سایت های تجاری و یا شخصی می‌ توانید به چندین منبع مختلف مراجعه کنید، این منابع معمولا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار خواهند داد تا بتوانید گره هایی که در کارتان افتاده است را به نحو کاملا مناسب رفع نمایید که عبارتند از:

وبسایت گوگل:

می‌ توانید به بخش توسعه‌ دهندگان گوگل مراجعه کنید و راهنمایی ‌های آنها را دنبال کنید. آنها معیارهای سئو را کاملا توضیح داده‌ اند و می‌ توانید با اجرای تغییرات مورد نیاز برای رفع مشکل اقدامات لازم را صورت دهید.

بلاگ ‌ها و وب سایت‌ های مرجع:

در حوزه بازاریابی دیجیتال، بسیاری از بلاگ ‌ها و وب سایت‌ ها به مطالب دقیق و جامع در خصوص سئو دسترسی دارند. می‌ توانید منابع معتبر را پیدا کنید که توضیحات و راهنمایی ‌های مفصلی در خصوص رفع پنالتی شدن در سئو ارائه داده‌ اند.

کارشناسان سئو:

اگر نمی ‌توانید به تنهایی با مشکل روبرو شده و راه حل مناسب را پیدا کنید، بهتر است به کارشناسان سئوی متخصص مراجعه کنید. آنها تجربه کافی در حوزه سئو دارند و می‌ توانند بررسی‌ های لازم را برای شما انجام دهند و راهنمایی‌ های مناسبی نیز ارائه کنند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری برای رهایی از پنالتی شدن گوگل دارید، حتما روی لینک بزنید.

حتما توصیه می کنم به مقاله ی راهکارهایی برای نرخ CTR سر بزنید.

پنالتی شدن در سئو

انواع پنالتی شدن در سئو و روش های رفع جریمه های گوگل:

در سئو، مواردی وجود دارد که ممکن است باعث شدت پنالتی شدن در سئو وب سایت شما توسط موتورهای جستجو بخصوص گوگل شود. برخی از انواع پنالتی شدن و روش های رفع آن را در ادامه برایتان می گوییم تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بدانید به چه صورت عمل کنید که عبارتند از:

پنالتی پنگوئن:

این نوع پنالتی بر روی لینک های ورودی و خروجی وب سایت شما تاثیر می گذارد. اگر لینک های وب سایت شما به صورت نامناسبی استفاده شوند مانند استفاده از لینک فارمینگ و یا خرید لینک، شما ممکن است تحت تأثیر پنالتی شدن در سئو قرار بگیرید. برای رفع این پنالتی معمولا باید لینک های نامرتبط و غیرطبیعی را شناسایی و حذف کرد، یا از ابزارهایی برای ابطال لینک های غیر ضروری استفاده کنید تا سریع تر کارهایتان به جلو پیش برود و رفع جریمه شوید.

پنالتی پاندا:

این نوع پنالتی شدن در سئو بر روی محتوا و کیفیت وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد. در صورت استفاده از محتواهای تکراری، غیراخلاقی یا نامرتبط بر روی وب سایت این پنالتی ممکن است بر روی شما اعمال گردد. برای گوگل بسیار اهمیت دارد در آن چهارچوبی که تعریف نموده اید فعالیت نمایید، برای رفع این پنالتی معمولا باید محتواهای مناسب، منحصر به فرد و با کیفیت را بر روی وب سایت خود به مرور زمان ارائه دهید و محتواهای کپی رایت را حذف کنید تا جریمه برداشته شود.

پنالتی اسپم:

این نوع پنالتی شدن در سئو بر روی محتوا، لینک ها و رفتار کلی وب سایت شما تاثیر می گذارد. اگر همیشه تمامی قوانین را رعایت نکنید و بر روی وب سایت خود از تکنیک های سئوی مشکوک یا نامرئی استفاده کنید، امکان دارد که تحت تأثیر این پنالتی قرار بگیرید. برای رفع این پنالتی معمولا باید طبق راهنمای گوگل عمل کرده و مشکلات سئوی وب سایت خود را دقیقا برطرف کنید تا جریمه های مربوط به آن از روی شما برداشته شود.

به طور کل موارد زیادی در زمینه پنالتی شدن در سئو وجود دارد و برای جلوگیری از آن بهتر است که از راهنمایی های خود گوگل پیروی کنید، به هیچ عنوان از تکنیک های سئو سیاه استفاده ننمایید و بهبود کیفیت محتوا و لینک سازی وب سایت خود را در اولویت قرار دهید تا به نتایج قابل قبولی برسید.

 

در انتها

همان طور که در مقاله بالا دیدید و دانستید اگر برای بهبود و ارتقای وب سایت خود از روش هایی استفاده کنید که برای موتورهای جستجویی مثل گوگل قابل قبول نیست دچار پنالتی شدن در سئو میشوید که می تواند آسیب و خسارات زیادی را به خصوص برای وب سایت های تجاری پیش بیاورد.

در آخر لازم به ذکر است که آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو با سال ها تجربه در زمینه سئو و رفع پنالتی شدن در سئو آمادگی دارد تا خدماتش را به شما مشتریان عزیز ارائه نماید، برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و دقیق تر با شماره های واحد روابط عمومی ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *