رسانتو

  1. Home
  2. »
  3. مجله رسانتو
  4. »
  5. بهترین سایت های سئو ی جهانی از چه تکنیک هایی استفاده میکنند

بهترین سایت های سئو ی جهانی از چه تکنیک هایی استفاده میکنند

بهترین سایت های سئو

همیشه برای اینکه در یک زمینه ای پیشرفت بالایی داشته باشید، بهترین ها در آن زمینه را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. ببینید آن ها در حال انجام چه کاری هستند، پس شما هم باید آن کارها را انجام دهید. 

در این مقاله قصد داریم در مورد کارهایی که بهترین سایت های سئو در دنیا انجام می دهند صحبت کنیم.

در ابتدا یک لیست از آن ها را برای شما مشخص می کنیم، و سپس بصورت موردی آن ها را توضیح می دهیم.

لیست کارهایی که بهترین سایت های سئو دنیا انجام می دهند:

حال به تفصیل هر کدام از موارد بالا را برای شما توضیح می دهیم، تا تاثیر این موارد را در سئو 2022 و در بهترین سایت های سئو دنیا ببینید.

بهترین سایت های سئو

1- آگاهی نسبت به علائم اصلی سایت یا همان core Web Vitals

شما در سئو 2022، حتما باید core Web Vitals سایت خود را بشناسید و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید. این علائم اساسی همان مواردی هستند که در سال های اخیر گوگل تمرکز بالایی روی آنها قرار داده است. سه المان اصلی که گوگل در این زمینه اندازه گیری می کند:

LCP، این همان المانی است که سرعت لود شدن صفحه ی شما رو بررسی میکنه. همانطور که میدانید در سال های اخیر گوگل تمرکز بالایی بر سرعت سایت ها قرار داده است. بهترین و ایده آل ترین LCP، حدود 2.5 ثانیه یا کمتر از آن است.

FID، این همان المانی است که نرخ پاسخگو بودن صفحه ی شما را بررسی می کند. ایده آل ترین عدد برای FID، ده میلی ثانیه است. گوگل میزان تاخیری که ممکن است یک صفحه در زمان اجرا شدن داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهد، و این گزینه برای او بسیار با اهمیت است.

CLS، این مورد میزان پایداری محتوای تصویری شما را بررسی می کند. که باید بسیار به آن دقت کنید. 

 شما از طریق سایت های زیادی می توانید این المان ها را برای سایت خودتان اندازه گیری کنید و همچنین Google Search Console نیز یک قسمت به طور خاص برای اندازه گیری core Web Vitals ها برای شما قرار داده است. شاید تا به حال به این موارد دقت نمی کردید، ولی الان در سئو 2022 حتما باید مد نظر قرار دهید، چرا که بهترین سایت های سئو جهان روی این گزینه تاکید بالایی دارند.

3- تمرکز روی اسنیپت های ساختار یافته

اسنیپت ها یا قطعه های ویژه مواردی هستند که بهترین سایت های سئو جهان تمرکز زیادی روی آن ها قرار داده اند. درست است که شما نمی توانید انتخاب کنید که چه محتوایی در اسنیپت برای شما قرار بگیرد، ولی می توانید به خوبی محتوای خود را برای آن بهینه کنید. اسنیپت در خط صفرم جستجوی گوگل قرار می گیرد، و احتمال ورودی گرفتن از آن بسیار زیاد است. مواردی را می توانید رعایت کنید تا یک اسنیپت بسیار ساختار یافته و بهینه داشته باشید:

  • از کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنید

بررسی ها نشان داده است که بیشترین کلماتی که وارد اسنیپت شده اند و گوگل آنها را قبول کرده است، کلمات کلیدی دنباله دار هستند، پس حتما سایت خود را با کلمات کلیدی دنباله دار بهینه سازی کنید. 

  • سوال بپرسید

در محتواهای خود از سوالات مختلف استفاده کنید. پرسیدن سوال و جواب دادن به آن ها، امکان اینکه گوگل آن محتوا را برای اسنیپت انتخاب کند بسیار بالا می برد. مراقب باشید که از چه کلماتی برای پرسیدن سوال استفاده می کنید، کلماتی مانند چرا، آیا، می توانم بیشترین حجم ورودی اسنیپت را داشته اند.

بهترین سایت های سئو

4- قانون EAT را رعایت کنید.

همانطور که میدانید، EAT از کلمات expertise, authority و trustworthiness گرفته شده است. یعنی تخصص، اعتبار و اعتماد. از زمانی که تازه فعالیت سئو سایت را آغاز میکنید، این مورد تاکید زیادی رویش وجود دارد. و الان می بینید که یکی از موارد مهمی که بهترین سایت های سئو دنیا روی آن تاکید دارند همین قضیه است. اینکه ما باید و حتما روی تخصص، اعتبار و اعتماد سایت خود کار کنیم و به همه مخصوصا گوگل و کاربرانتان بفهمانید که شما دارای این خصوصیات هستید. راه هایی وجود دارد که می توانید روی این گزینه ها کار کنید از جمله:

  • از مخاطبانتان بخواهید که در سایت های معروف در مورد شما بنویسند.
  • لینک های خیلی باکیفیت از سایت هایی که در حوزه ی خود شما فعالیت دارند، بگیرید.
  • در فروم ها و انجمن های باکیفیت فعالیت موثر داشته باشید.

5- کلمات کلیدی دنباله دار زیادی داشته باشید.

ضرورت وجود کلمات کلیدی دنباله دار را در بحث اسنیپت ها یکبار مورد بررسی قرار دادیم. حال از دید دیگری مورد بررسی قرار می دهیم. با پیشرفت بالای گوگل، حال دیگر به راحتی متوجه کلمات مرتبط با محتوای شما هم می شود. پس خیلی خوب است که خود شما آن کلمات را داشته باشید، و گوگل خود شما را باز به مخاطب پیشنهاد دهد.

6- محتوای جدید تولید کنید.

شاید برای شما عجیب باشد که این گزینه در میان گزینه های این مقاله وجود داشته باشد، ولی باید بگویم خیلی از سایت ها درگیر سئو کردن محتواهای قدیمی تر و همچنین لینک سازی خارجی هستند و همین امر باعث می شود که فراموش کنند که باید محتوای جدید تولید کنند. با بررسی بهترین سایت های سئو دنیا، این نتیجه دریافت شد که همه دارای برنامه ی تولید محتوای جدید هستند. پس این مورد خاص فراموش نشود.

7- محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید.

درست است که در مورد محتواهای جدید و ضرورت تولید آنها صحبت کردیم، ولی شما باید بدانید که باید تمرکز روی محتواهای قدیمی هم داشته باشید. چرا که شما زمان و هزینه ی زیادی را یک زمانی برای تولید آنها اختصاص داده اید، ولی الان به خاطر اینکه آپدیتشان نمی کنید، آنها تبدیل به محتواهایی بی ربط به سایت و موضوعات شما شده اند. 

یکی از کارهایی که می توانید برای به روز کردنشان انجام دهید این است که مدام لینک ها را بررسی کنید، هر لینک شکسته ای داشتید به سرعت آن را درست کنید. یا اینکه هر محتوای جدیدی که تولید کردید برگردید و لینک سازی داخلی روی محتواهای قبلی و قدیمی تر انجام دهید. این امر باعث می شود که گوگل ارتباط بین صفحات را به راحتی متوجه شود.

بهترین سایت های سئو

8- روی تجربه ی کاربری تمرکز کنید.

تمامی سایت های برتر از لحاظ سئو، به شکلی طراحی شده اند که کاملا کاربران از بودن در آن سایت ها لذت می برند. اگر دقت کرده باشید، تمامی نکاتی که در مورد سئو گفته می شود در راستای افزایش رضایت کاربران است. ولی باید بدانید یک سری فاکتورها به طور خاص برای کاربران طراحی شده اند، از جمله: سرعت سایت، موبایل فرندلی بودن، نرخ کلیک، مدت زمان ماندن کاربر در سایت و … . 

شما اگر قصد دارید مانند بهترین سایت های سئو پیشرفت داشته باشید، باید تمرکز بالایی روی کاربران داشته باشید و همچنین روی مواردی که گفته شد کار کنید اگر نبازمند این بودید که از تجربه های آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، می توانید با مشاوره سئو به این محق دست پیدا کنید.

9- تصاویر فراموش نشوند.

درصد قابل توجهی از جستجوها در قسمت تصاویر گوگل اتفاق می افتد. پس شما باید تمرکز بالایی روی تولید و بهینه کردن تصاویرتان داشته باشید. حتما باید با کیفیت باشند و همچنین قبل از بارگذاری باید حجم آنها را پایین آورده باشید. چرا که حتی یک تصویر با حجم بالا سرعت لود شدن صفحه ی شما را بالا می برد. مورد بعدی که باید دقت کنید آلت تصاویر است، که در مقالات مختلف در مورد آن صحبت کردیم.

بهترین سایت های سئو

10- لینک سازی خارجی انجام دهید. 

همانطور که میدانید لینک سازی خارجی قلب سئو است. اگر هیچ کاری نکردید، این قسمت را نباید فراموش کنید. مراقب باشید که کیفیت لینک هایی که برای سایتتان بدست می آورید خیلی مهم تر از تعداد آنها است. باید در انجمن ها و فروم های مختلف فعالیت داشته باشید، و همچنین شبکه های اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهید. و در سایت خود تمامی منشن هایی که لینک دهی نشده اند را به عبارت لینکدار تبدیل کنید.

11-از محتوا های ویدیویی استفاده کنید.

یکی از تکنیک هایی که سایت های جهانی در مبحث سئو استفاده می کنند، تولید محتوای ویدیویی با کیفیت است.از این محتوا های ویدیویی که بیشتر در قالب موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی از خود منتشر می کنند، در پی تعامل بیشتر با کاربران و افزایش ترافیک صفحات هدف خود هستند.پیشنهاد ما به شما، استفاده از این تکنیک موثر می باشد.

12-از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

یکی از مسائلی که در سئو سایت شاید به آن توجه نشود، میزان اهمیت شبکه های اجتماعی می باشد.امروزه شبکه های اجتماعی کاربران زیادی را در خود جای داده است و در بین اقشار مختلف جامعه و کاربران بسیار محبوب هستند.شما باید از این میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی، به خوبی بهره ببرید و از آنها برای کسب ترافیک سایت خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که می توان آز آنها برای سئو سایت خود استفاده کنید، دریافت بک لینک می باشد.با ثبت تصاویر در pinterest و یا انتشار محتوای خود در اینستاگرام، بک لینک های معتبری را از این شبکه ها دریافت کنید.این نکته هم قابل ذکر است که شبکه های اجتماعی بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و بازخورد خوبی را کسب کنید.

 آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو و بهترین سایت های سئو 

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو، در رابطه با کارهایی که بهترین سایت های سئو جهان انجام می دهند، صحبت کردیم. اینکه شما اگر بخواهید مثل آنها پیشرفت کنید باید چه کارهایی انجام دهید، و این سایت ها در سال 2022 چه قوانینی را رعایت می کنند.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *